Парад європейських мов
Сценарій тренінгу з
туристсько-краєзнавчої роботи
та європейської просвіти
Мета:
- познайомити учнів з мовами країн ЄС;
- надати учасникам можливість усвідомити ідеї ЄС «єдність у різноманітті»;
- створити умови для розуміння учасниками історичної та культурної єдності всіх європейських мов;
- допомогти учасникам заходу усвідомити себе європейцями не тільки географічно, але й культурно;
- виховувати повагу до культур різних країн;
- розвивати пізнавальний інтерес, логіку та мислення.
Наприкінці заняття учень повинен вміти:
- давати означення поняттям офіційна, державна та регіональна мова,
- пояснювати зміст декларації Євросоюзу щодо мовної політики
- знати, яка країна ЄС не має офіційної мови
- орієнтуватися у причинах багатомовності країн Євросоюзу
- наводити 2-3 приклади багатомовних країн
Обладнання і матеріали:
- аркуші паперу А5
- комп’ютер, проектор, біла дошка
- магнітна дошка
- ножиці, клейкі папірці.
- картки с назвами країн ЄС
- комплекти карток з назвами офіційних та регіональних мов ЄС
- опорну презентацію
- географічну карту ЄС
Хід тренінгу:
1. Знайомство (5 хв). Діти по черзі називають по одній європейській мові та отримують відповідний стікер
2. Вступне слово тренера. Оголошення мети та цілей заняття (2хв)
3. Робота з географічною картою: діти наклеюють стікери з назвами мов на країни (5 хв)
4. Бесіда, актуалізація теми: (5 хв)
Як ви думаєте, чи у всіх країнах люди розмовляють лише на одній мові? А на скількох мовах розмовляють в Україні?
Як гадаєте, чим спричинено таке різноманіття мов у світі?
5. Мозковий штурм: (7 хв)
Яку мову можна назвати офіційною? А державною?
(діти називають ознаки, після чого тренер прикріплює на дошці визначення терміну «Офіційна мова», «Державна мова»);
Яку мову можна назвати регіональною?
(діти називають ознаки, після чого тренер прикріплює на дошці визначення терміну «Регіональна мова»);
А як бути з країнами, де офіційними мовами є не одна, а декілька? Як гадаєте, які це країни?
(діти перелічують країни, які на їх думку мають декілька офіційних мов. Тренер прикріплює на карту червоні стікери на відповідні назви)
Одна з країн ЄС не має офіційної мови. Чи ви знаєте яка і чому?
(діти називають декілька країн та аргументують свої здогадки. Тренер прикріплює знак питання над географічною картою).
6. Робота в групах (7хв):
Представник групи підходить до столу тренера та витягає 2 картки з назвами країн
Кожна група отримує комплект карток з назвами мов
Завдання групам – дібрати картки з назвами офіційних мов до обраних країн
Обговорення результатів. Діти аргументують свій вибір географічним положенням та історією країни.
7. Повторна актуалізація проблеми: (2 хв)
Тренер вказує на визначення «офіційна мова» та вказує на причини, що сприяють наданні мові статусу офіційної.
Тренер повторює питання: яка з країн ЄС не має офіційної мови?
Перегляд презентації «Офіційні мови» (6 хв) Додаток 1.
8. Робота в групах: (10 хв)
Після перегляду презентації кожна група перевіряє правильність обраних офіційних мов для своїх країн;
Представник групи виходить до дошки та наклеює на карту стікери з назвами мов відповідно до країн, з якими працювала його група
9. Прощання.
автор
Біла Марина Андріївна
Марганець, 2012
Немає коментарів:
Дописати коментар