пʼятниця, 19 жовтня 2012 р.

Парад європейських мов

Сценарій тренінгу з 
туристсько-краєзнавчої роботи
та європейської просвіти

Мета: 
  • познайомити учнів з мовами країн ЄС;
  • надати учасникам можливість усвідомити ідеї ЄС «єдність у різноманітті»; 
  • створити умови для розуміння учасниками історичної та культурної єдності всіх європейських мов;
  • допомогти учасникам заходу усвідомити себе європейцями не тільки географічно, але й культурно;
  • виховувати повагу до культур різних країн;
  • розвивати пізнавальний інтерес, логіку та мислення.

Наприкінці заняття учень повинен вміти:
  • давати означення поняттям офіційна, державна та регіональна мова, 
  • пояснювати зміст декларації Євросоюзу щодо мовної політики
  • знати, яка країна ЄС не має офіційної мови
  • орієнтуватися у причинах багатомовності країн Євросоюзу
  • наводити 2-3 приклади багатомовних країн
Обладнання і матеріали:
  • аркуші паперу А5
  • комп’ютер, проектор, біла дошка
  • магнітна дошка
  • ножиці, клейкі папірці.
Що підготувати заздалегідь:
  • картки с назвами країн ЄС
  • комплекти карток з назвами офіційних та регіональних мов ЄС
  • опорну презентацію
  • географічну карту ЄС


Хід тренінгу:
1. Знайомство (5 хв).  Діти по черзі називають по одній європейській мові та отримують відповідний стікер

2. Вступне слово тренера. Оголошення мети та цілей заняття (2хв)

3. Робота з географічною картою: діти наклеюють стікери з назвами мов на країни (5 хв)

4. Бесіда, актуалізація теми: (5 хв)
Як ви думаєте, чи у всіх країнах люди розмовляють лише на одній мові? А на скількох мовах розмовляють в Україні?
Як гадаєте, чим спричинено таке різноманіття мов у світі?

5. Мозковий штурм: (7 хв)
Яку мову можна назвати офіційною? А державною? 
(діти називають ознаки, після чого тренер прикріплює на дошці визначення терміну «Офіційна мова», «Державна мова»);
Яку мову можна назвати регіональною?
(діти називають ознаки, після чого тренер прикріплює на дошці визначення терміну «Регіональна мова»);
А як бути з країнами, де офіційними мовами є не одна, а декілька? Як гадаєте, які це країни?
(діти перелічують країни, які на їх думку мають декілька офіційних мов. Тренер прикріплює на карту червоні стікери на відповідні назви)
Одна з країн ЄС не має офіційної мови. Чи ви знаєте яка і чому?
(діти називають декілька країн та аргументують свої здогадки. Тренер прикріплює знак питання над географічною картою).

6. Робота в групах (7хв):
Представник групи підходить до столу тренера та витягає 2 картки з назвами країн
Кожна група отримує комплект карток з назвами мов
Завдання групам – дібрати картки з назвами офіційних мов до обраних країн
Обговорення результатів. Діти аргументують свій вибір географічним положенням та історією країни.

7. Повторна актуалізація проблеми: (2 хв)
Тренер вказує на визначення «офіційна мова» та вказує на причини, що сприяють наданні мові статусу офіційної. 
Тренер повторює питання: яка з країн ЄС не має офіційної мови?

Перегляд презентації «Офіційні мови» (6 хв) Додаток 1.

8. Робота в групах: (10 хв)

Після перегляду презентації кожна група перевіряє правильність обраних офіційних мов для своїх країн;
Представник групи виходить до дошки та наклеює на карту стікери з назвами мов відповідно до країн, з якими працювала його група

9. Прощання.

автор
Біла Марина Андріївна
Марганець, 2012

Немає коментарів:

Дописати коментар